תפקידו של מהנדס הבניין

תפקידו של מהנדס הבניין

אחד מן האנשים החשובים בכל תכנון מבנה הוא מהנדס הבניה או קונסטרוקטור.

זהו האיש שעושה את החישובים הדרושים והופך את התכנון האדריכלי לבר ביצוע.

המועצה האמריקנית להנדסה מבנית ( CASE) מגדירה מהנדס מבנים כ: "מהנדס עם ידע מקצועי, הכשרה וניסיון בתחום המדעים והמתמטיקה הקשורים לניתוח ותכנון של מערכות ויכולתן להתנגד בכוח לבניינים ומבנים אחרים" - למהנדס הבניין יש בדרך כלל אחד משני תפקידים בפרויקט בנייה כמו תמ"א 38, כפי שהוגדר על ידי המועצה.


אז מה מהנדס בניין בעצם עושה ?

מהנדס מבנים רשום (SER) מוכשר לבצע או לפקח על הניתוח, תכנון, והכנת מסמכים למבנה הבניין ויש לו ידע על כל הדרישות לעומס בביצוע מערכת מבנית.

מהנדס בניה אחראי לתכנון של המערכת המבנית העיקרית, שהוא "השילוב השלם של אלמנטים המשמשים לתמיכה במשקל העצמי של המבנה, העומס הישים המבוסס על התפוסה ושימוש בחללים, העומסים הסביבתיים כמו רוח, לחצים סייסמיים, ושינויים תרמים ".

מהנדס מבני (SSE) שהוא מהנדס משנה מבצע פונקציות הנדסיות מבניות נחוצות למבנה שהוכיח ניסיון ו / או הכשרה במומחיות הספציפית.

מהנדס משנה בדרך כלל מופעל על ידי ספק או קבלן משנה שאחראי לתכנון, ייצור, והתקנה של רכיבים מהונדסים - או על ידי הקבלן או על ידי קבלן משנה האחראי על שירותי בנייה קשורים.

דוגמאות נפוצות לאלמנטים כאלה הם יצירת אלמנטים טרומיים, קורות פלדה פתוחות, קורות פלדה קרה או עץ מהונדסות מראש, ומערכות שלד ממתכת.

כל פרויקט צריך מהנדס בניה ייעודי אחד שקובע את קריטריוני עיצוב המבנים ומערך המושגים לפרויקט, אך רשאי להאציל תכנון מפורט של חלקים מסוימים למהנדס המשנה על ידי העברת מידע ודרישות אחרות במסמכי הבנייה (כגון שרטוטים ומפרטים).

במקרים כאלה, מהנדס המשנה לאחר מכן יוכל להכין את החישובים ומסמכי הבנייה לעבודה שהועברה לו ולשלוח אותם למהנדס הבניה, שמוודא שהם עומדים בדרישות שצוינו ועולים בקנה אחד עם הפרויקט בכללותו.

ללא מהנדס בניה, קשה כדי להבטיח תיאום נאות של עבודת תכנון שמבוצעת על ידי מהנדס משנה.

בעיה זו לעתים קרובות מתעוררת במצבי תכנון ובנייה, כאשר קבלני משנה שונים מספקים שירותי תכנון משלהם, אבל אין שום מהנדס בניה מעליהם שיידע לסקור את המסמכים שהם מייצרים ולשלב אותם בהרמוניה אחד עם השני.

נשמח לראותכם בין לקוחותינו!

צרו קשר או חייגו