ניסור בטון לצורך פתיחת דלתות

ניסור בטון לצורך פתיחת דלתות


בישראל, לאור המציאות הביטחונית בה אנו חיים, מקובל מאוד להקים חדרים מוגנים ("מקלטים", ממדי"ם - מרחב מוגן דירתי ועוד), למעשה בכל בית פרטי או דירה הנבנים בארץ כיום ישנו חלל ממוגן במיוחד, אחד מאמצעי מיגון אלה הוא קירות עשויים בטון מזוין.

לאור היקף הימצאות חללים מוגנים כגון אלה הנ"ל מטבע הדברים שפעמים רבות עולה הצורך לבצע בהם שינויים לאחר שהוקמו.

כך למשל במסגרת שיפוץ כולל, למטרות שינוי אופן השימוש בחלל המוגן ועוד.

אחד האתגרים המרכזיים בעת ביצוע עבודות כגון אלה הוא פתיחת פתחים חדשים בקירות החלל המוגן ובמיוחד כאשר מדובר בפתח גדול כגון דלת.

במקרים כאלה נדרש ניסור בטון, פעולה הדורשת מומחיות שאינה מצויה בידי כל בעל מקצוע מתחום השיפוץ והבנייה.

לפיכך מומלץ מאוד לפנות למי שלהם הידע, הציוד והניסיון הדרוש לביצוע מוצלח של ניסור בטון לצורך פתיחת דלת.

מהו בטון מזוין


כאמור האתגר בפתיחת פתח בקיר של מרחב מוגן נובע מהיות קירותיו של מרחב כזה עשויים בטון מזוין.

כדי להבין מדוע עבודה כזו היא מורכבת כדאי להכיר את תכונותיו של הבטון המזוין בכלל ובמיוחד את האופן בו הוא משמש בבניית קירות מקלטים וממדי"ם.

בטון מזוין הוא תערובת חזקה במיוחד של בטון עם חומרים אלסטיים שמטרתם להעניק לו עמידות משופרת בפני הדף (מפיצוץ) ועצמים הפוגעים בו (כגון שבבי ברזל, שברי קירות מן המבנה סביב שניזוק וכו').

עוד נוצק הבטון המזוין על גבי תשתית המכילה יותר מוטות ורשתות ברזל משנהוג לכלול בתשתית של בטון רגיל.

נוסף להיותו בטון מזוין חזק במיוחד קירות החללים המוגנים העשויים ממנו הם גם עבים (יחסית למשטחים היצוקים מבטון).

עובי קירות כאלה נע עלפי רוב בין 20 - 25 סמ' ועשוי להגיע אפילו ל 30 סמ' ויותר (במיוחד בקירות מקלטים מן הדור הישן וכן בחללים מוגנים בבניינים ציבוריים).

לא רק שהחומר ממנו עשויים הקירות הוא מאתגר במיוחד אלא גם שמסגרות של חלונות ומשקופי דלתות הקבועים בו הוצבו במקומם טרם היציקה כך שהם נטועים באופן חזק במיוחד (יחסית לדלתות וחלונות רגילים).

משקופים ומסגרות אלה הם גם מאסיביים מאוד היות ועליהם לשאת משקל דלתות וחלונות עשויים ברזל.



כיצד מנסרים בטון מזוין


לאחר שהתוודענו לתכונות הבטון המזוין ואתגרים נוספים הכרוכים בביצוע שינויים בחללים מוגנים, נשאלת השאלה כיצד בכל זאת ניתן לבצע שינויים כאלה, כולל ניסור הבטון לצורך פתיחת דלת.

ניסור בטון מבוצע באמצעות מסורים בעלי דיסק הסובב במהירות גבוהה במיוחד ואשר להביו מצופים בקצותיהם באבקת יהלום (יהלום מלאכותי המיוצר במיוחד למטרות כגון אלה).

בעזרת מסורים כאלה ניתן לנסר בטון מעובי של עד 60 סמ' כך שהם מהווים פתרון טוב ברוב המקרים.

בעבר מקובל היה להשתמש גם/רק בפטישי קורנס כדי ליצור פתחים חדשים בקירות מטון מזוין, כיום בעלי מקצוע אמיתיים בתחום מסוגלים לבצע את העבודה ללא שימוש באמצעי זה וכך מבוצעת המשימה במהירות רבה יותר, תוך יצירת פחות לכלוך והרבה פחות רעש ומהומה.

נשמח לראותכם בין לקוחותינו!

צרו קשר או חייגו