איטום קירות - בנייה איכותית מבפנים ומבחוץ

איטום קירות - בנייה איכותית מבפנים ומבחוץ


בנייה איכותית, מתחילה בראש ובראשונה מהיסודות ועוברת אל המעטפת. הנראות החיצונית הכללית, לא די בה כדי להבטיח בטיחות ואיכות מגורים נדרשת.

אחד הגורמים הקריטיים ביותר, הדורשים דיוק מוגבר הוא תכנון הקירות,סדקים, ולא הקטנים ביותר בקיר עלולים בשלב ראשון עלולים לגדול תוך זמן קצר ולסכן את בטיחותם של הדיירים ועוד הרבה לפני כן את בטיחותם של הפועלים בשטח העבודה ועוברים האורח, במידה ומדובר בשכונת מגורים קיימת.



עזרים ממוחשבים לבדיקת איטום קירות


יכולות הבדיקה הממוחשבת, עשתה פלאים לבטיחות המבנים ולשיפור אפשרויות הבידוד הפנימיות והחיצוניות. גילו סדקים באופן ממוחשב עוזרת בחסכון זמן וכספים רבים ומונעים ניסוי ותהיה. במקרים רבים אפשרות זאת מאפשרת בנייה איכותית וחסכוניות יותר ותורמת במיוחד לאנשי מקצוע כמו בעלי מקצוע מתחום בדק הבית למשל.

גילוי הסדקים מתאפשרת תוך מספר זמן קצר, יתרון המאפשר טיפול יעיל יותר בסדק. סדקים קטנים אשר אינם מטופלים לאורך זמן עלולים להתרחב והשפעתם לא תאחר להגיע בדמות נזילות, רוחות פרצים בחורף, בידוד לא יעיל בפני השמש ועוד. איתור סדקים אלה, בעת בדיקת דירה חדשה ואפילו דירה מיד שנייה תורמת לגילוי ליקויים בדירה לפני רכישתה.

פרט זה, מסייע גם לקבלנים המבקשים לבצע בדיקה לדירה בתום בנייתה לצורך תיוק ושמירה בפרטי הבנייה. לקוח אשר רכש דירה ויתלונן בהמשך על סדקים, יכול לקבל את דו"ח הבדיקה החיצוני שהתבצע, וכך, יוכל הקבלן לעבור את בדיקת תום הלב ללא דופי ולהימנע מתביעות מיותרות.

גילוי סדקים בדירה חדשה , אפילו לאחר שנה או שנתיים (תקופה אשר נמצאת בתחום תקופת האחריות של הקבלן), עלולה לסכן את הקבלן גם אם הסדקים התרחשו שלא באשמתו.



איטום קירות חיצוניים והשפעתן על בידוד המבנה


רבים סבורים, שבידוד הבית מושפע מהקירות הפנימיים של הבית, דווקא ההפך הוא הנכון, הבידוד וההגנה על הבית/הדירה בפני פגעי האקלים (החום/הקור) מושפעים דווקא מהקירות החיצוניים, הקירות הפנימיים ישפיעו על תחום התקלות בצנרת וסכנות נזילה.

איטום קירות בצורה מקצועית דורשת בידוד איכותי ומניעת השפעת מזג האוויר על פנים הבית. בבתים ישנים ניתן למצוא עבודה רבה עם חומרי גבס ודומיהם אשר הבידוד שלהם בפני חום וקור הוא נמוך במיוחד, בתים הכוללים אלמנטים חיצוניים של גבס סופחים חום וקור באופן משמעותי ודורשים איטום קירות חיצוני נוסף, למניעת השפעת מזג האוויר על פנים החלל.

יש להימנע מאיטום קירות חיצוניים בכוחות עצמכם, וזאת, מאחר שקיימים סדקים מסגנונות שונים, האוטם צריך לגעת להבחין בסוג ההגנה הנדרשת לקיר ומאלו חומרים מקוריים עשוי המבנה, האם הסדק קרוב ליסודות, לאלמנטים מברזל, זכוכית, טיח, בטון וכיוצא באלה, בכדי לבצע איטום קירות יעיל שיספק את הבידוד וההגנה הנדרשת.

איטום קירות חיצוניים, יכולים לקבל אישור מהרשות המקומית לצורך רווחת הדיירים ובטיחותם, ולא תמיד תהיה על חשבון הדיירים, יש לבצע בדיקה מוקדמת מול הרשות המקומית שלכם, בכל מה שקושר לעניין של בתים אשר אינם עמידים מספיק בפני תנאי מזג אוויר - זו יכולה להיות השפעה של סדקים בקירות חיצוניים ועשויה להיות עילה מספקת לדרישת ביצוע בדיקת מבנים.

נשמח לראותכם בין לקוחותינו!

צרו קשר או חייגו