חשיבות האינסטלציה בבניה הקלה

חשיבות האינסטלציה בבניה הקלה


האינסטלציה היא הרכיב המשמעותי ביותר בתחום הבנייה והמבנים, ממש כמו מערכות העיכול וכלי הדם שלנו.

הקושי למצוא אינסטלטור בתל אביב הינו גדול אפילו שהאינסטלציה היא העורק הראשי שעוזר לנו להמשיך לתפקד באופן שוטף ויעיל ללא תחושות של חוסר נוחות שנובעות במקרים רבים של אינסטלציה לא תקינה, כמו ריחות רעים, חיידקים, נזילות וכיוצא באלה.

אינסטלציה בבנייה הקלה נלקחת ברמת חשיבות גבוהה עוד יותר וברמת תכנון עוד יותר קפדנית כתוצאה מחומר הבנייה הייעודיים שלה.

לכן, תכנון מערכת האינסטלציה בבנייה הקלה דורשת בחירה מחושבת וזהירה של אנשי המקצוע, כדי שלא ניפול יום אחד על יום צנרת רע רק בגלל שהצינור היה קצת יותר מידי קרוב לקיר הפנימי של הבית/המשרד.



מה ההבדל בין אינסטלציה בבנייה המסורתית לזו בבנייה הקלה?


הבנייה המסורתית אשר מבוצעות מטיח ובטון מאסיביים מתפקדת מעבר למעטפת פנימית וחיצונית חזקה גם לחלק מקשר של מערכת האינסטלציה.

בידוד נכון של חומרי הגלם מהם יוצקים את הקירות משפיעים באופן משמעותי על כל תקלה ולו המזערית ביותר במערכת האינסטלציה ולכן במקרה זה הן חוזק, רמת הגימור ורמת כמות שכבות חומרי הגלם של המבנה מתפקדים באופן משותף.

לעומת זעת, המבנה והמעטפת במקרים של בנייה קלה דורשים מיקוד ודיוק משמעותיים הרבה יותר בשל המעטפת הדקה יותר של טכנולוגיית בנייה זו.

למרות שהבנייה הקלה האיכותית יוצרת בידוד ברמה גבוהה, כל תקלה ולו הקטנה ביותר במערכת האינסטלציה תשפיע באופן מידי גם על הקיר, ישליך על פנים המבנה ויביא לנזילות, כתמים ופטריות, במיוחד כאשר מזמינים אינסטלטור בתל אביב חשוב לעמוד על הפרטים הללו כתוצאה מהצנרת המאתגרת גם כך בעיר.



מדוע חשוב לבדוק ולאפיין את האינסטלציה בתהליך הראשוני של הבנייה?


חשיבות אפיון האינסטלציה בהליך של בנייה קלה נדרש עקב הדקות של הקיר.

כל מרווח או הפרש ברווח שנוצר בין הצנרת ומערכת האינסטלציה לבין הקיר, החיצוני והפנימי כאחד, יכולים להביא לנזקים חמורים, שלא כמו קירות הבטון הקונבנציונאלי שיכולים "לספוג" את הכשלים הקלים.

חשיבות מומחה לאיתור נזילות מים במקרה זה היא רבה מאוד, איתור מקור הנזילה והכשל בזמן יכול לחסוך הרס וכסף רב.




כיצד מתכננים את האינסטלציה בבנייה הקלה?


תכנון האינסטלציה בבנייה הקלה יתבצע תוך שילוב תכנון הקירות, כמות שכבות הקיר, אחוז חומרי הגלם השונים ביחס לגבס וכמובן סוגי הצינורות שיעברו בתוך הקירות ומתחת לרצפות.

התכנון המוקפד נוצר בייחוד עקב עובי הקירות הדק ביחס למבני הבטון או כל מבנה שאינו נכנס תחת הגדרתה של הבנייה הקלה.

חשוב מאוד להסתייע באינסטלטור ומהנדס מערכות מים מוסמך ומנוסה בעיקר בתחום הבנייה הקלה לצורך ביצוע עבודה משותפת ומדויקת עם קבלן הבנייה שלכם.

אל מול זאת, קבלן בנייה בתחום הבנייה הקלה ידע לעבוד בשיתוף פעולה ואף ליצור לעצמו צוות שעובד יד אחת עמו בפרויקטים בתחום, כדי להביא לתיאום מושלם בין שתי הנישות הקריטיות הללו- הקיר והצינור...

נשמח לראותכם בין לקוחותינו!

צרו קשר או חייגו