דלתות פנים לבניה קלה

דלתות פנים לבנייה קלה


שיטות הבנייה המסורתיות מאופיינות בצורת עבודה אגרסיבית למדי, הוצאה אנרגטית אדירה בשינוע חומרי הגלם ומשקל מבנה גבוה ביותר. בנייה קלה מהווה את ההיפך הגמור ועל כן מציעה יתרונות משמעותיים ביותר לבוחרים לבנות באמצעותה. מאחר ומדובר בבנייה שאמורה להיות קלה, תרתי משמע, הרי שגם האלמנטים השזורים בה, דוגמת דלתות הפנים, צריכים להיות קלים בהתאם ולהציג תכונות שישתלבו במבנה בצורה מושלמת. אלו דלתות פנים מתאימות לבנייה קלה ומה המאפיינים העיקריים שלהן? להלן כל המידע.


בנייה קלה – על קצה המזלג


ההגדרה היבשה קובעת כי בנייה קלה היא שיטת בנייה בה הקירות והמחיצות של המבנה אינם שוקלים יותר מ- 50 ק"ג למטר רבוע כאשר שלד המבנה עשוי מחומרים קלים בהתאם כגון אלומיניום או פלדה קלת משקל. היתרונות של שיטת הבנייה הקלה רבים וכוללים משך בנייה קצר משמעותית, עלויות מופחתות, הפחתה בהוצאה האנרגטית וזיהום האוויר, פחות פסולת, גמישות המבנה כנגד רעידות ותזוזת אדמה טבעית, יצירת תוספות בנייה בקלות, יכולות עיצוב וגימור יוצאות דופן, גמישות לשינויים ועוד.


אלו דלתות פנים מתאימות לבנייה קלה?

המשותף לאלמנטים הנבנים בבנייה הקלה הוא הצורך להשתמש במוצרים משלימים שיהיו קלים אף הם, במיוחד בכל מה שקשור לדברים שמחוברים בדרך קבע למבנה. דלתות פנים הן דוגמא למוצר שכזה שכן הן מחוברות למבנה בצורה קבועה ע"י משקוף מתאים. הדלתות המותקנות במבנים קלים צריכות להיות קלות בהתאם ולשם כך להיות עשויות מחומרים המוגדרים קלים פר הגדרה. ניתן למצוא דלתות רבות העומדות בהגדרה זו כגון :

  • דלתות פלדה קלות משקל – עשויות מגוף פלדה חזק, עמיד אך דק במיוחד המלא בפוליאוריטן בתור חומר מבודד, תרמי ואקוסטי גם יחד.

  • דלתות "כוורת" – עשויות מחומרי עץ תעשייתיים קלי משקל אך יחד עם זאת דחוסים דיו על מנת להקנות תכונות בידוד משביעות רצון.

  • מילוי פלקסבורד – שבבי עץ דחוסים עם או ללא שילוב פשתן. הפלקסבורד כבד יותר ממילוי הכוורת אך מבודד ואיכותי יותר.

כאשר מדובר בתוספת בנייה המשמשת למגורים (חדר שינה, סטודיו וכו') אזי לעיצוב הדלתות משמעות בפני עצמה. ניתן למצוא דלתות פנים קלות משקל במגוון העיצובים, עם חיפויי פורניר, למינטו או פורמייקה כמו גם בצביעה בתנור. במקרים בהם הבנייה הקלה משמשת לצרכים ארעיים הרי שאין מה להשקיע בעיצוב הדלתות יותר מידי, ורצוי להשתמש במוצר שהוא קל וזול אך יחד עם זאת עמיד עד כמה שניתן.

וזכרו, בנייה קלה עומדת ביעודה רק כאשר היא מתוכננת ומבוצעת ע"י מומחים. כנ"ל לגבי התקנת דלתות פנים במבנים שכאלו, התקנה אשר כוללת גם את המשקופים והתאמתם למבנה בצורה הטובה ביותר.

נשמח לראותכם בין לקוחותינו!

צרו קשר או חייגו